OKTAY SİNANOĞLU,GÜNÜMÜZ TÜRK GENÇLİĞİNE ŞÖYLE SESLENİYOR…

Oktay Sinanoğlu, günümüz Türk gençlerine şöyle sesleniyor:

“…Gençler, Türkiye’ de adet haline gelmiş göstermelik işlerden kaçının.
Sırf ‘üniversite bitirdi’ desinler diye, ananız babanız ‘Amerika’da mastır yaptı’ diye öğünebilsin diye yükseköğrenime gitmeyin. Sonunda ancak kendinizi kandırırsınız.

Temel gayeleriniz, kendinizin ufak çıkarları ötesinde, kendiniz dışında, bu ülke, bu ulus, Türk dünyası, Avrasya, insanlık için olsun.Yüksek hedefleriniz için çalışın. O zaman, kendi durumunuz da kendiliğinden düzelecektir.

Maddiyat ile maneviyatı dengeleyin. Formülünüz ‘bilim’ + ‘gönül’ dür. Bu iki kanadın biri eksik olursa ne kendinize ne de insanlığa hayrınız dokunur.

Gündelik, siyaset , çıkar grupları, dışardan güdümlü gizli veya açık ‘cemiyet’lerden uzak durun.

Atatürk’ün dediklerini bol bol okuyun, onları işte bu günler için demiş, yazmış. Türkiye’nin şerefli, refahlı, itibarlı ve bağımsız geleceği için Atatürk yolumuzu çizmiştir.

Dış ülkelerden, onların yerli kuyruklarından medet ummayın. Gayeleri bize yardımcı olmak değil, Türk adını tarihten silmektir.

Dünyanın neresinde olursanız olun, kimliğinizi, Türk dilini, Türk tarih bilincini, binlerce yıllık geleneğini kaybetmeyin. Dış ülkelerde ne kadar kimliğinizi korursanız yabancılar da size o kadar itibar edecektir.

Başkasını taklit etmeyin. Kendi yolunuzu çizip azimle yürüyün. O zaman herkes sonradan sizi taklit edecektir.

Eğitimde önce bir meslek gerçek bir beceri bir altın bilezik sahibi olmaya bakın Ne yaparsanız yapın en iyisini yapın. Siyasetçinin bilimcinin en kötüsü olunacağına tamircinin parmakla gösterilen en iyisi olmak yeğdir.

Bulabilirseniz Türk okuluna, eğitimin Türkçe verildiği okullara gidin. Konulara merak sarın not için çalışmayın. O meslekte yararlı olacak bir yabancı dili öğrenin. Bülbül gibi konuşup yabancıdan ayırt edilemez hale gelmek hiç şart değil.

Unutmayın ki Türk olmak bir kafa, gönül işidir. Türk; kültürüyle, diliyle, ata sevgisiyle Türktür. Soy sop meselesi karıştırarak, o her şeyimizi borçlu olduğumuz şerefli atalarımızı karalamaya çalışan iç düşmanların kitaplarına, yaygaralarına kulak asmayın.

Kültür genleri, ırk genlerinden daha önemlidir. Vatanı, milleti için her türlü fedakarlığa hazır bir taban gerekiyor. Bu taban son elli yılda hayli eritilmiş, kafası, gönlü karıştırılmış, birbirine düşen kesimler, dışa bağımlı sahte aydınlar, içinde vatanının geleceğini düşünmeyen, daha da acısı vurdum-duymazlaşmış kalabalıklar oluşturulmuştur. Bu durumda gerçek bir önder çıkabilse bile başarılı olması pek azdır.

Şimdi yapılacak iş hızla bu toplumun yeniden kaynaşmasına, bilinçleşmesine, vatanını, milletini kendisinden önce düşünen insanların çoğalmasına önayak olmaktır. Türkiye’yi tekrar Kuvayi Milliye ruhu, Atatürk ruhu kurtaracaktır…”

68 Yanıt to “OKTAY SİNANOĞLU,GÜNÜMÜZ TÜRK GENÇLİĞİNE ŞÖYLE SESLENİYOR…”

  1. Daniska'da Paylas Says:

    Oktay Sinanoğlu Türk Gençliğine Sesleniyor

    “Bulabilirseniz Türk okuluna, eğitimin Türkçe verildiği okullara gidin. Konulara merak sarın not için çalışmayın. O meslekte yararlı olacak bir yabancı dili öğrenin. Bülbül gibi konuşup yabancıdan ayırt edilemez hale gelmek hiç ş…

  2. Anonim Says:

    GERÇEKTEN 100 YILDA BİR GELEN ENDER VE ÖNEMLİ BİRI

  3. sema Says:

    oku

  4. buğra Says:

    herzaamn 1. ol!

  5. buğra Says:

    harika birisi.dilerim hep en iyisi olr

  6. Esra ÖZGÜN Says:

    Oktay Sinanoğlu Turkiye Cunhuriyeti`nin Cumhur u Reisi olmalıdır.
    Turkiye gençliği, amerika da yaşamaya özenmeyin. O cehennemi, değerli Oktay Sinanoğu gibi ben de yaşadım, gördüm. Eğer özünüzü bir Türk olarak hissediyorsanız, bundan utanmayın! Ingilizce,yi iş ve siyasi alanda kullanmak için yeterli seviyede öğrenin, bu uluslararası sahada yarışmamız için kullanacağımız gerekli silahlardan biridir. Bunun yanında Türk dilimizin tüm Türk lehçelerini de bilmek zorundayız!
    Üzerleri ingilizce yazı baskılı elbiseler giymeyin. Bir Turk ülkesinde neden üzerleri TÜrkçe baskılı elbiselere çok rastlanmıyor? Amerika,da gençler Türkçe yazılı elbiseler giyiyorlar mı acaba?

  7. kemal Says:

    burası neden yabancı name gibi

  8. yusuf nadir akçalı Says:

    sevgili oktay abi senin gibi biri olmak çok zor fakat senin gibi bir insanın olması bir nimet

  9. kazim Says:

    türkçe türkçe demişsiniz ingilizce kelimelerle dolu bir bloga yorum eklemişsiniz soyledikleriniz yaptıklarinzla uyuşmadiktan sonra daha nice oktaylar gelirde hiç bir şey yapamazsiniz !

  10. bengü Says:

    TÜRKÇEDEN TÜRK dilinden bahsediliyor ama çok yazık ki yabancı dille ismimiz söyleniyor her zaman şu soru sorulur gerçek türk nasıl olunur
    gerçek türk OKTAY SİNANOĞLU gibi olunur.Teşekkür ediyorum bizim gibi gençleri bu derece aydınlattığı için

  11. üzeyir Says:

    ben almanya dan yaziyorum, burade yüksek okula gidiyorum ve INSALLAH yakinda bitirecegim, sizi 14.7.2007 görmüsdüm , cok merakli dinledim ALLAH sizin gibi Yol gösterenleri leri Basimizdan eksik etmesin ve sizin gibi insanlar cogalsin.
    Sizi sadece bir defa dinledim ama konusmalarinizdan cok etkilendim.
    INSALLAH Kitaplarinizi okuyacagim
    Bilge Kagan deyimiyle

    Ey Türk Oguz Beyleri isitin! Üsstte gök cökmedikce, allta yer delinmedikce, ilini töreni kim bozabilir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. emel Says:

    ne diyebilirim ki tek kelimeyle eşsiz bir insansınz..,bye bye türkçe kitabınızı
    okudum ve çok beğendim ihşallah (bugün mübarek REGAİB KANDİLİ)dua ediyorum RABBİM size daha uzun ömürler verir de böyle güzel fikirlerinizi güzel TÜRKİYEMİN güzel insanlarına ulaştıracak hoş kitaplar yazarsınız.
    saygılarımla;

  13. berna Says:

    siyasette çok büyük yeri olan ama yanaşmayan bir karakter

  14. esma Says:

    oktay sinanoğlu türkiyenin faydalanamadiği harika bir profösör.. burdan türkiyenin başinda bulunanlara söylüyorum artik amerika mandasi olma isteğini birakin türkiyemizin böyle harika insanları varken boyle okuma azimli gençleri varkan amerika bir hiç.. ben oktay sinanoğlunun mersin üniv. gelmesini çok istiorum yakin bir zamanda ona ihtiyacimiz var tüm türkiye olarak

  15. özge Says:

    muthis bir insan oktay sinanoglu ama maalesef ing egitim veren bir universitede AB yi garip bi sekilde öven hocalardan egitim aliyorum ama asla kendi ulkemden baska bir yerde calismayacagimmm

  16. erhan Says:

    14 yaşındayım.Atatürk’ten sonra örnek aldığım en büyük insan OKTAY SİNANOĞLU’dur.bir araştırma ödevi sonucu O’nu tanıdığımda bir TÜRK olarak kendimden utandım.umarım ilerde onun gibi ibr insan olurum.

  17. merve Says:

    19 yaşındayım ama çevremdeki akranlarıma baktıkça kendimi çok yaşlı hissediyorum.o kadar kaybolmuşlarki bu tuzağın içine,üzülüyorum.neyazıkki yapacak başka bir şey bulamıyorum.bazen ailemi,arkadaşlarımı,kendimi bile tanıyamıyorum.çok yoruldum çözüm aramaktan.oktay sinanoğlu nun kitaplarınıda okumuyorum artık.çünkü sorunları daha çok görerek ve hiç bir şry yapamayarak daha kötü hissediyorum kendimi.ne yapabiliriz?lütfen benimle paylaşın.

    • Anonim Says:

      Sevgili kardesim, hic bikmadan yorulmadan inandihin yoldan ayrilma sonra cok pisman olursun. Burasi imtihan dünyasi, önce kendini seviceksin, sonra Allaha süküredeceksin. Sunu hic unutma, burada kalici degiliz! cevrende dürüst örnek birisi olmalisin. SEVGILI PEYGABERIMIZE BU DAVANDAN VAZ GEC SANA NE ISTERSEN VERELIM DEMISLER: ONUN YANITI COK ILGINC, BIR ELIME DÜNYAYI ÖBÜRELIME GÜNESI VERSENIZ YINEDE DAVAMDAN VAZ GECMEM. okadar eziyetlere rahmen davasindan vaz gecmedi(bizim su dünya icin yapmiyacahimiz yok!?) Sevgili kardesim inandigin bir seyden hic vaz gecme. OKTAY SINANOGLUNU okumaya devam et. Sevgi ile öpüyorum.

  18. hakan Says:

    Sn.Oktay SİNANOĞLUNUN, nasıl bir karakter olduğunu hepimiz biliyoruz ama ben yinede diğer okuyucu arkadaşlara hatırlatmak istiyorum. Kendisi söylemleri ve hayat duruşu ile bizim hayalini kurduğumuz ve olmak istediğimiz kişidir. Bu durumda hepimiz kendimizi bir kez dahi olsa sorgulamak ve gerçekten ne istediğimize karar vermek zorundayız. Ben kendi adıma Sn. Oktay SİNANOĞLUNUN kitaplarını okuduğumda ne kadar afaki düşündüğüme ve detaylara önem vermediğimi anladım. Sonuçta kendi adıma farklı bir bakış açısı geliştirdim ve bize bizim gibiler gerek felsefesini benimsedim. Bu durumda artık bireylerin daha etkin bir şekilde düşünüp basın ve yayın yolu ile daha etkin çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Neden mi? Ben bir rahatsızlıktan ötürü evimde 6 hafta dinlenmek zorunda kaldım ve Sn. Oktay SİNANOĞLU’NU geç saatlerdeki TV programlarını izleyerek ve bunlardan feyz alarak kitaplarını okuma yolu ile tanıdım. Bu şu demek bizim, bizim gibi düşünen veya farklı düşünmeye itilmiş insanlara ulaşmamız için izin verilen saatler (saat sabaha karşı 13:00 gibi) izlenme oranı kaygısı veya başka sebeplerden dolayı kabul edilemez ve düşündürücü saatlerdir. Esasen bu da bu tip kurumlarda üst düzey yöneticilerin nasıl bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. Kısaca söylenecek şey şudur; Sn Oktay SİNANOĞLUNUN söylemlerini ve kitaplarını hazmederek hayatımıza şekil vermesine izin vermememiz sonucunda, onun başarılarından dolayı kendisini hayranlıkla tebrik etmekten başka hiçbir şey yapmamış oluyoruz. Umarım Sn Oktay SİNANOĞLUNUN da bizlere dönüp “evet işte bu tebrik ederim” diyeceği bazı girişimlerde de bulunabiliriz. Herkese sağlıklı ve mutlu günler, hoşçakalın.

  19. ilknur Says:

    oktay sinanoğlu kendini çok iyi yetiştirmiş hayranlık uyandıracak bir bilgi birikimine sahip bir insan… birkaç kitabını okudum akademik kariyerinin yanısıra Türkçe ye gösterdiği özen ayrı bir yücelik.özellikle gençliğin Türkçe yi katlettiği bu zamanda herkesin okuması gereken kitaplar. kendisine bizi aydınlattığı için teşekkür ederim

  20. tugteo Says:

    lütfen oku

  21. merve Says:

    mevra_89@hotmail.com benim adresim.Düşüncelerini paylaşmak isteyenlerle konuşmak isterim.25 temmuzda yazmıştım birşeyler.Hakan beyin düşüncelerini çok samimi ve mantıklı buldum haddime düşmeyerek.Umarım en kısa zamanda düşüncelerinden mahrum bırakmaz.Tüm gençlerin mütemadiyen bu fikirlerle aydınlanmalı.Herkese mutlu günler dilerim.

  22. gulden Says:

    Selamlar.19 yaşındayım.Oktay Sinanoğlu’nun yaptığı işlerle gurur duyuyorum.Bir Türk insanının neler yapabileceğini onun sayesinde daha iyi anladım.Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım her zaman.Amerikan özentiliği o kadar çok ki dikkatli olmak gerekir.Dilerim her Türk Genci bunun farkındadır.Herkese başarılar.

  23. Ismail Says:

    selamlar herkese,
    ben 17 yaşında bir öğrenciyim.oktay sinanoğlu nu bu yaz tanıdım.türk anştaynı adlı kitaptan.bana fizik hocamız önermişti oku bu kitabı diye ilk defa birisini tanımaktan bu kadar hoşnut oldum.gerçektende bu millete hakettiği saygınlığı kazandıracak nitelikte bir şahsiyet.tek amacım öğütlerine uyabilmek.elbette milletimiz tekrar o eski şahlanışı yaşayacaktır.
    Allah a emanet olun…

  24. ahmet Says:

    oktay sinanoğlu aslında siyasete yanaşmayan biri deil.2002 seçimlerinde işçi partisinden istanbul milletekili olarak aday oldu.ama meclise giremedi. 2007 seçimlerinde ise aday olmadı ama şu anda işçi partisine ait AYDINLIK
    dergisinde yazı yazıyor.inanmayanlar bu like baksın.
    http://www.ip.org.tr/lib/pages/detay.asp?goster=haberdetay&idhaber=762

  25. cobtr Says:

    oktay sinanoğlu aslında siyasete yanaşmayan biri deil.2002 seçimlerinde işçi partisinden istanbul milletekili olarak aday oldu.ama meclise giremedi. 2007 seçimlerinde ise aday olmadı ama şu anda işçi partisine ait AYDINLIK
    dergisinde yazı yazıyor.inanmayanlar bu linke baksın.
    http://www.ip.org.tr/lib/pages/detay.asp?goster=haberdetay&idhaber=762

  26. Eren Says:

    Sayin Oktay Sinanoglu yakin zamandan beri sizi takip ediyorum ve zekaniza hayranim hocam sizin neden siyasette yeriniz yok anlmadigim konu o ayrica türkiyede yasayan herkes türk degildir sayin hocam siz yillarca amerikada yasadiniz siz amerikalimisiniz ben bir kürt oldugum icin bunlari söylemiyorum siz herkesi türk sayamazsiniz yilardan beri türk ve kürthalklari sömürülüyor bence bu duruma son vermek gerekirken kimin türk kimin kürt oldugu tartisilmamali by by türkce kitapinizi okuyamadim ama bir cok yorumunu okudum size türklük siliniyorsa kürtlük silindimi hocam saygilarimla

  27. nur Says:

    selam,
    ben almanyada dogdum ve büyüdüm, suan üniversiteyi bitirmek üzereyim, türk oldugum icin büyük gurur duyuyorum, ama maalesef üzüntü ile farkediyorumki, bilhassa okul camiasinda bundan utanc duyan insanlarimiz da var, cünkü bize burda asagilik duygusunu ana okulundan itibaren asilamaya calistilar…
    Oktay Sinanoglu nu cok basarili buluyorum, onun kitabini (türk aynstayni) tekrar tekrar okudum, bana ve mutlaka diger arkadaslarada büyük manevi bir destegi oldugunu düsünüyorum…

  28. yasin emre Says:

    ben oktay sinanoğlunun hayranım.turçe için bir grup kurdum.çalışma yapmak isteyen varsa bana rockcen_emre@hotmailden ulaşa bilir…

  29. işçi Says:

    oktay sinanoğlu işçi partili mi? işçi partisi PKKnın bir kolu mu?

  30. arif Says:

    Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu Türkiye yi bu durumdan kurtaracak tek adamdır ileri görüşlü lider bir insan bu ülkenin başına geçecek biri varsa tek isim Oktay Sinanoğlu dur inş.böyle değerli bir türkü ülkemizin başında görmek nasip olur

  31. meltem Says:

    suanda hedef türkiyeyi okuyorum ve okudukca kahroluyorum.cünkü hersey okadar acık anlatılmıs ki görmemek elde değil…19 yasındayım ve bu ülke için kafamı verebilirim hiç sormadan…peki ben bu yasımda bu aklımla bunları görebiliyorsam,bizim yöneticilerimiz hala neden hiçbişeyi görmüyorlar.yada görmek istemiyorlar.lütfen artık uyanalım,bu ülke bizim,sadece bizim…

  32. hakan Says:

    Oktay SİNANOĞLU bence çok degerli bir insan şahsiyettir.Tüm Türklerin yapması gerekende onun gibi davranmaktır,Allah uzun ömür versin.

  33. Ser Kağan Says:

    Sayın Sinanoğlu’nun yazdıkları gerçekten aydınlatıcı ve kuşatıcı çözümlemelerdir bir Türk genci için fakat benim merak ettiğim husus Sayın Sinanoğlu’nun acaba Türk Gençliği için yazmak ve anlatmaktan başka yaptığı bir icraat var mıdır?Bu Millet’e sadece nutuk atılmamalıdır.

    “Millete Efendilik Yoktur;Millete Hizmetçilik Vardır.Bu Millet Kendisine Hizmetçi Olanı Kendisine Efendi yapar” M.K.ATATÜRK

  34. adnan barış Says:

    Oktay Bey TÜRKİYE nin degerini bilemediği cok önemli bir değerdir.allah başımızzdan eksik etmesin kitaplarını okuyup okutmalıyız.bu kadar büyük bir bili adamı başka bir ülkede yetişse o ülke onu sahiplenir kıymetini bilir ama bizim çoğu insanımız bu değerli gönül adamının ismini bile bilmez buna üniversite mezunlarıda dahil yazık bize çok yazık yarın bu insan ölse dünya kadar reklamını yaparlar iyi günler dilerim OKTAY ABİ KENDİNE İYİ BAK BİR HAYRANIN

  35. Esengül Says:

    Arkadaşlar e-posta adresim esengul7542@hotmail.com
    İsteyen arkadaşlarla burdan irtibata geçelim, görüş alışverişinde bulunalım isterim.

    Oktay Hoca hayatımıza farklı bir pencere açabilen çok kıymetli hocamızdır.

    Değerini bilelim arkadaşlar, etrafımızı kendisinden haberdar edelim. Ben öyle yapıyorum.

  36. ilknur Says:

    oktay sinanoğlunu Hedef Türkiye adlı kitabıyla tanıdım.kariyeri gerçekten mükemmel.türkiyede olup biten bir çok şeyi ösayesinde öğrendim.Her türk insanı mutlaka okuması lazım.uyuyanların gözünün açılması lazım.İngilizce dayatmasına karşı Türkçenin önemini vurgulayan oktay sinsnoğlu türkçenin ne gibi tehlikeler altında olduğunu ve gelecektede nasıl bir dil olacağının üstünde ısrarla durmuştur.
    oktay sinanoğlu türkiyenin en değerli bilim adamıdır.Türçenin geleceğini düşünerek Türkiyenin geleceğini , türkiyenin geleceğini düşünerek biz gençlerin geleceğini düşünmüştür.Hocamıza çok teşekkür ediyorum.Bize her zaman yol gösteren birisi olarak hocamızı Allah başımızdan eksik etmesin .Türkiyenin gerçekten Oktay sinanoğluna ve onun gibi değerli hocalara çok ihtiyacı var.

  37. nilüfer Says:

    gun gundur vakıt bugundur oyle bır zamandayız kı kurtulus savasından cok daha zor zamanlardan gecıyor bu ulke belkıde tarıhının en zor zamanları bızlerı meydanlarda topla tufekle yanemeyen yenemeyeceginide anlamıs olan dusmanlarımız bızı kendı kımlıgımıze kendı oz benlıgımıze yabancılastırarak bunu basarmaya calsııyrlar toplum olarak derın bır uykuya dalmıs beynımız uyusturulmus olsada coklarımızın cok sukur kı hala Oktay Sinanoglu gibi aydınlarımız ve 14 19 yaslarında bılınclı genclerımız var. Ya aklımızı basımıza alıp yuce onderın ılkelerınden yolumuzu bulacagız yada kendı ıcımızde kendımızı bıtırecegız düşündükce cıldıracak gıbı oluyor ınsan bılıpte görüpte elden bısey gelmemsı bı toplumun koca bı tarıhın gozlerımızn onunde kayıp gıtmesı cok acı verıyor cok YUCE ATAM RAHAT SON NEFESIMIZE KADAR YOLUNDAYIZ NE MUTLU TURKUM DIYENE.

  38. fatma AKSU Says:

    kendi içinde uzlaşamayan bir millet dış etkilere boyun eğmeye mahkumdur..o yüzdendir ki arkadaşlar tarihimize kültürümüze insanımıza vatanımıza sahip çıkalım..tarih boyunca haketmedğmz halde yaşadığımız olaylar tekerrür etmesin artık..bu millet her zaman en iisini haketmiştir.tembel olmayalım..BARIŞTA TER DÖKMEYEN SAVAŞTA KAN DÖKER…okuyun araştırın ve öğrenin…hepinizi çok seviyorum.ALLAH yar ve yardımcımız olsun..

  39. ceren Says:

    Herkes yorum yapmış çok sevindim fakat artık önemli olan laflar değil icraat yapmak OKTAY SİNANOĞLU bunları okumamızın yanında gerçekleştirmemiz için yazdı hadi gençler boş durmayalım tekrar tüm dünyaya TÜRKLERİ tanıtalım faaliyetimizin büyük küçük olması farketmez yeterki adım atalım

  40. erkan Says:

    şu anda OKTAY SİNANOĞLUNUN hayatını anlatan bir kitabını okuyorum kitabın her sayfası içimdeki bilim ateşini dahada büyütüyor evet diyorum ya bende bir şeyler yapmalıyım her sayfası heveslendiriyor beni ya neden bize okullarımızda böyle bir deryadan bahsetmiyorlar neden tanıtmadılar yada tanıtmak istemediler adına tesadüf eseri ulaştım her arkadaşıma her yeni tanıştığım insana anlatıyorum ERKAN KURBAN (YTÜ FİZİK)

  41. FATİH ÇELİK Says:

    Yüzyılın fikir büyüğü aynı zamanda… Oktay Hocam TÜRK gençliğinde uyandırdığınız bu kuvayi milliye (1900 lü yıllardaki anlamı) ruhu için tüm TÜRK gençliği adına size teşekkür ederim.

  42. kahhar Says:

    hocam hem diyorsunuz herhangi bir cemiyete bağlı olmayın hem de bizi üstü kapalı atatürkçü cemiyete bağlıyorsunuz bu nasıl oluyor peki

  43. beyzaa Says:

    bn aslında daha önce oktay sinanoğlunun adını duymyştum ama hocamıss çok bahsetti bu adamdan bnde merak ettiğim için araştırmak istedim ama gerçektende müthiş bii adammışş hakkındaki bilgilere gerçekten çok şaşırdımm özellikler dünyanın en genç profösörüü örennek almak lasımm yane <<>>>

    “”oktay sinanoğlu””

  44. yavuz çakmak Says:

    Bu derece ülkesini seven TÜRKÇE’mizi bu kadar ince bir güzellikle kullanan ve savunan, ülkesini bu kadar seven değerli TÜRK sayın OKTAY SİNANOĞLU’nun MERSİN ÜNİVERSİTESİ’ne gençleri aydınlatma amaçlı bir konferansa gelmesini gönülden arzuluyorum. Özellikle bu zamanlar O’nun gibi üstatlardan alacağımız çok şey var. Kendisine gönülden şükranlarımı sunuyorum.

  45. zeynep Says:

    sevgili oktay hocam siz bu millet için bulunmaz bir nimetsiniz.keşke başımızdakilerde sizin gibi düşünebilse.günümüzün en büyük problemi yabancılara özenen gençlik.arkadaşlar unutmayın ki zamanında tüm dünya sizin atalarınıza özeniyordu.herkez Türk gibi yaşamaya çalışıyordu.bu gün ne değişti.farkındamısınız Allah bize büyük bir lütuf olarak vermiş Türklüğü.bizim gibi bir başka millet daha yok bu dünyada.bütün ulusları hayran bırakan bir dile sahipken niye başka dillere özenmek.dilimize sahip çıkalım.çıkalım ki vatan elden gitmesin.

  46. MUSA KOŞAR Says:

    ASLINI YİTİRMEYEREK DÜNYANIN NERESİNDE OLURSA OLSUN ÜLKESİNİ VE MİLLETİNİ ONURLANDIRAN İNSANLARIN ÖNÜNDE SAYGIYLA EĞİLİYORUM BİRDE BİLİMLE UĞRAŞARAK UNUTULAN ÜLKESİ İÇİN BİZ ÖLMEDİK BURADAYIZ DİYE BİLİYORSA NE HOŞ KENDİSİNİ KUTLUYORUM

  47. ilim+iman Says:

    bilim, din veya başka konu olsun, oktay sinanoğlu gibi konusunda ileri seviyeye gelmiş, peşinde büyük grupları toplayabilen kişilerin ortak bir görüşü var…. batı ve onun maarifetleri…..

    ama nedendir bilinmez bu kişiler amerika başta olmak üzere batı dünyasının ayrılmaz bir neferi durumunda aynı zamanda……..

    bu paradoksu bilimsel kimliği olan arkadaşların çözmesi dileğiyle…..

  48. HAKAN Says:

    HOCAMA SAYGILARIMI SUNUYORUM DİL,BİLİM,TARİH ÜZERİNEYAPTIĞI ÇALIIŞMALAR İÇİNDE TEŞEKKÜR EDİYORUM

  49. ilim+iman Says:

    aslında paradox bilinç altımızda……bilinç altımıza yerleştirilmiş düşmanlarda…..

    batı veya dünyanın diğer kesimlerinde ile yaptığı başarılı çalışmalarla büyük bir sevgi oluşturmuş, bizi onlara yaklaştırmış olan OKTAY SİNANOĞLU ve onun gibi ileri seviyedeki insanları büyük bir hayranlıkla izliyorum…..

    bilim+gönül veya ilim+iman veya ilerleme+saygı,sevgi veya medeniyet+demokrasi veya başkaları, ne olursa olsun bu ülke ve insanlık için çalışanların yolu açık olsun……..

  50. Yusuf Cemil Çelebi Says:

    Batı’da aydınlar kahramandır;Bizde aydınların kahramanları vardır.

  51. Kemal Sarikaya Says:

    cok dogru söylüyor sayin sinanoglu. her tarafimizi tarzan “kültür”ü sarmis. ben almanyada fizik okuyorum. kendimde tespit ettim. dilimiz, kimligimiz kültürümüz giderek kayboluyor. dünya’da hicbir sey simdi oldugu gibi olmasina dair bir “yüce kaide” yok. insan herseyi azmiyle degistirebilir. genclere cok is düsüyor. gencler az konusup cok is yapmalari gerekir. türk kültürü yeniden yüceltmek gerekiyor. önce inanc, gönül ve azim gerekiyor.

    gördügünüz gibi ben türküm ama türkcem bati ve tarzan “kültüründe” yasadigim icin kötülesiyor. ama merak etmeyin. “THINGS CHANGE”.

    samimi insanlara basarilar.

  52. melek Says:

    chok gusel olmıs

  53. zeynep Says:

    oktay sinanoğlu bence ennn büyük bilimadamıdır edison graham bell yanında halt etmiş

  54. betül Says:

    eğerr türk olmak istiyorsan önce dilini doğru konuşmalısın oktay abi gerçekten bir türk ne yazıkki günümüzde türkçe berba bir hale gelmeye başlıyor ve bu gidişle oktay abi gibi insanlar çok az bulunacak ki ben daha13 yaşında olmama rağmen bunları düşünüyorum

  55. Anonim Says:

    OKTAY SİNANOGLUNA TEŞEKKÜR EDER SEVGİLERİMİ İLETİRİM

  56. Selami Can Says:

    Sy. Sinanoglu gibi insanlari sürekli belli kaliplar icinde görmeye cabalamak beyhude bir istir. Nerede konustuklarinin, yazdiklarinin, okuduklarinin hic bir önemi yoktur, cünki onlari onlar yapan duruslari, düsünceleri, yasama bakislari v.d. özellikleridir. Onlarin sunlar veya bunlar ne diyecekler, nasil degerlendirecekler diye bir korkulari olmaz ve görüldügü gibi de, olmuyor. Bu anlamda Sy. Sinanoglu gibi degerlerin üstüne yorum yaparken kendi cizgisinde ve görüsünde bir yanlislik varsa belirtiniz. Sy.Sinanoglu özelde Türklerinve Türkiyenin ve genelde tüm insanligin ve dünyanin bir neferidir ve de cok dik ve tavizsiz bir neferi.

  57. yasar Says:

    Sazgıdeğer SİNANOĞLU

    Birkez daha ufkumuzu aydınlattığınız ve bizlere yolumuzdaki gerçek ışıkları gösterdiğiniz için size teşekkür eder Yaratanın bu ışıklı yolda bu neslin birkez daha kendine geleceği günleri görmenizi tüm kalbimle istiyorum.
    Kokuşmuş banaz kapitalist ve işbirikcilerin milletin bütün maddia ve manevi değerlerini kapital anlayışa terkedenler bilsinler ki bu millet kendi D N A larında özgür ve güçlü bir milletin oluşma kezfiyetini bulacaklardır
    En derin savgi ve saygılarımla

  58. karahan Says:

    Sayın sinanoğlu gibi bir insanın kitaplrını okudunuz.bütün arkadaşlar etkilenmiş gibi görünüyor.herkes bişeyler yapmaya çalışıyor.Ancak elden bir şey gelmiyor diye yakınıyor.
    Arkadaşlar herkesin yapabileceği her zaman bir şey vardır.oktay Abi derki bilimcinin ufkunun sonu olmaz,sonu varsa bilimci değildir.O zaman yapılacak ilk önce iki şey var.

    1. herkes kitap okuyacak ve her zaman her yerde doğru türkçe konuşacak.

    2. Herkes çevresine oktay abiyi tavsiye edecek,fırsat oldukça herkese konuşmalarını izlettirecek ,herkese onun söyledikleri ve yazdıkları anlatılacak ,bunları yapmaz isek neler olabileceği gerçeği hatırlatılarak üzerimize düşen vatan borcunu atalarımızın kan borcunu bir nebze olsun ödemiş oluruz.

    BÜYÜK BAŞARILAR KÜÇÜK HAREKETLERLE KAZANILIR
    Oktay SİNANOĞLU
    HERKESE SAYGI VE SELAMLARIMI SUNUYORUM.

  59. Süleyman Aslan Says:

    Cok degerli hocam sizi Tanidiktan sonra gönlüm hep sizinle beraber.
    Türkce kelimelerinin icinde t harfi yerine neden hac t sini koyuyorlar. ben cocuklarimdan utaniyorum saygilarimla ellerinizden öpüyorum.Allaha amanet olun.

  60. Hürrem Says:

    Hocam
    Ben Almanyada “International Management” okuyan bir üniversite ögrencisiyim ve biraz önce sizi bir televizyon programinda izledim (Habertürk).Cok saygi duydugum bir Profesör oldugunuz icin sizin kitaplarinizi ve bilgilerinizi baskalariyla paylasmak isterim. Ancak mensubu oldugunuz BU BÜYÜK TÜRK AILESI sizin fikirlerinizi nasil paylasacak?
    Bu kadar degerli fikirlerinizi “normal” insanlarin anlayabilmesi icin yapabileceginiz birseyler yokmu?
    Sizi heyecanla izler-dinler ve kitaplarinizi okurken, kesin bizim icinde bilginizi kolayca anlatabileceginiz bir formülün oldugunu düsünüyorum. Formül konusunda bilgesiniz!
    Umarim problemin cözümünü biliyorsunuzdur.
    Not: IQ ´sü normal olan insanlarda fikirlerinizi paylasmak ister…

    Saygilarimla

  61. Gülhan Yaşar Says:

    öncelikle oktay sinanoğluna çok ama çok teşekkür ediyorum.etrafımızda Türkiyede bilime gönül verenler aç kalırlar diyen okadar çok insan varken onun gibi özde aydınlara çok ihtiyacımız var.siz benim idolümsünüz.umarım ilerde ülkemin ismini yücelten ünlü bi genetikci olabilirim.BU BENİM EN BÜYÜK HAYALİM…

  62. İSA ÇELTİK Says:

    Oktay SİNANOĞLUNU ANLATMAK NE MÜMKÜN.Onun kitaplarını okumakta fayda var.Ve okuduklarımızı yeri zamanı gelince herkesle paylaşmakta fayda var diye düşünüyorum.Allah uzun ve sağlıklı ömürler versin.

  63. musa boldağ Says:

    sn oktay sinan oğluna saygılarımı sunarım öncelikle ben 10 yıl boyuna okudum ama vatanıma ve millet ime yaralı olabilecek hiç birşey öğrenemedim ama sn oktay sinanoğlu yazmiş olduğu kitapları okuyup kendimi tanıdım hiç kimse unutmasın ki ben ve benim gibi milyonlarca genç sinanoğlu nun izinde ve bu vatan içi her yerde ve her an ölmeye hezırdır

  64. göktuğ şimşek Says:

    Bizler Ankara Elmadag İlçesi Gümüşpala İlkögretim Okulu 5/c sınıfı ögrencileriyiz. Türkçe dersinde sizin dünyanın en genç profosörü ünvanını aldıgınızı ögrenip bir türk olarak gururlandık. Ögretmenimizle yaptıgımız araştırmalarda bilgisayardan bizler için söylediginiz sözleri sınıfta okuduk. Gösterdiginiz Atatürk yolunda ilerlemek için gayret gösterecegiz sevgi ve saygıla ellerinizden öperiz 5/c sınıfı ögrencileri

  65. hasan Says:

    gençlere iyi ve güzel seslenmiş

  66. gizem Says:

    benim gibi düşünen insanların olduğunu bilmek gerçekten huzur veren bir şey.bu saatte bilgisayarın başında bir şeyler okurken şans eseri bu sayfayı buldum.birazdan uyuyacağım.belki de uzun zaman sonra hayal kurarak,ümit ederek başımı yastığa koyacağım.bir şeylerin yanlış gittiğini bilen insanlar için bilmek esaret oluyor.hani derler ya cehalet en büyük mutluluktur diye.gerçekten de öyle.aslında bu ‘bilmek’le ‘tanımak’ arasındaki farkla alakalı.bir insan Mevlana’nın mesnevisinde bilmem kaç mısra olduğunu kaç sayfa olduğunu..vs bilebilir ama bu yalnızca bilmektir ve hiçbir kıymeti yoktur benim gözümde.önemli olan tanımaktır.tanımak sevmek tutkuyla,aşkla sevmek.bir insanı tanımak için öyle matematiksel hesaplar gerekmez.biriyle 5 dakika sohbet edersin ve onun sanat,edebiyat,iktisat hakkında neyi düşünüp neyi düşünemeyeceğini kestirebilirsin ve şunu söyleyebilirim ‘o bunu söylemez’
    herkes başkalarından bir şeyler yapmasını bekliyor ama bizim yapmamız gereken bir yerlerden kurtarıcının gelmesini beklemek değil.bizim yapmamız gereken o gün geldiğinde her anlamda hazır bir birey olarak.belki biz zaferi göremeyeceğiz ama çocuklarımız torunlarımız… sen yanmasan ben yanmasam…

  67. Yusuf Nadir Akçalı Says:

    Türkiye’de Oktay sinanoğlu gibi çok insan varda sahip çıkan yok amerikaya gitmek zorunda kalıyorlar türklerin bulduğunu yabancı bulmuş gibi gösteriyorlar fakat yinede dışarda ün yapmış türk bilim insanlarımız var ve onlar orda çok seviliyorlar ve burdakilerde oraya gitmek zorunda kalan insanlarımız hakkında olumsuz konuşuyorlar sanki onlar adına çalışıyor.Sahip çıkalım o zaman kıskançlığı bırakalım ve batıda bizim burdaki gibi fen bilimlerinden ziyade sosyal bilimlere daha çok ağırlık veriyorlar çünkü hayal kurup hayalindekini canladırmak isteyen çok olduğundan gördüğünüz gibi kaç yıl önce aya ayak bastılar bizimkiler saçma sapan şeylerle uğraşıp duruyorlar ama onu es geçmek zorunda kalacam kusura bakmayın.yabancılar biz müzlümanlar sayesinde ayakta duruyor onların tek esin kaynağı bizleriz yol açtık ilerlediler kendileri sadece eşkiyalık yaptı şimdilik bu kadar…

Yorum bırakın