DUTLUK İLKÖĞRETİM OKULU YARDIMLARIMIZI BEKLİYOR !!!!!

Merhaba,
Adım Çiğdem İNCEDAL. Sizlere Şanlıurfa’nın Bozova ilçesine bağlı Dutluk Köyünden sesleniyorum. Dutluk İlköğretim Okulunda müdür vekili köy öğretmeniyim.Okulumuz 4 derslikli, anasınıfı ve ilköğretim birinci kademe öğrencilerinden oluşup toplam mevcud 152 dir.
Okulum ve öğrencilerim için yürek burkan çok şey söylenebilir aslında.Söze nasıl başlanır bilemiyorum.Neredeyse üç yıldır bu okulda görev yapıyorum. Burası ilk görev yerim. Ben şehirde doğup büyüdüm. Hayalimdeki köy profili kitaplarda anlatılan, içinde şırıl şırıl derenin akıp gittiği, yemyeşil mis gibi kokan, sabahları horoz sesiyle uyandığımız,kuş seslerinin eksik olmadığı bir köydü.Ta ki atamam olup bu köyde göreve başlayana kadar. Öyle ki burası hiç de hayallerime uyan bir yer değildi. Ama zamanla alıştım.Tabi ki kötü şartları iyileştirme çabasını bırakmadan…
Okulumda bu yıl müdür vekilliği yapmaya başladım. Öğretmen arkadaşlarımla öğrencilerimizin ve köyümüzün kaderini değiştirmek istiyorum. Böyle gelmiş böyle gider diye düşünmek bize göre değil. Pırıl pırıl parıldayan gözleriyle masumluğun ifadesi sevimli öğrencilerimizin daha iyi şartlarda eğitim-öğretim görmeleri en büyük hakları diye düşünüyorum.Köy çocuğu olanlar bilir.Onlar genelde (istisnalar hariç) dünyaya 1-0 yenik olarak geliyorlar.Çünkü maddi imkansızlıklar,kalabalık aile,tarlada çalışmaya mecbur bırakılmak ,kitapsız büyümek,yırtık pırtık yamalı önlüklerle, yırtık ayakkabısından küçücük parmakları fırlamış olarak okula gelmek (yırtık da olsa ayakkabısının olması lüks),kalemi varsa silgisi olmadan yazmaya çalışmak …Ama tüm bu olumsuzluklara rağmen inatla,yılmadan okumak;büyüyünce öğretmen,doktor,avukat olmak isteyişlerini görmek beni oldukça sevindiriyor.Bu hayattan kurtulmak için başka çareleri yok belki de.
Onların çocukluğunu süsleyen süslü püslü oyuncakları yok. En güzel oyuncakları taş,misket,çam kozalağı,ve şişe kapaklarından ibaret.Bu durumu yakından gözlemleyen biri olarak bu yoksunluğu ortadan kaldırmak istiyorum.Umarım sesimizi duyan olur.
Okulumuz prefabrik yapıda ve 1968 yılında yapılmış. Şuan oldukça harabe durumda. Binanın duvarları beton yerine tahta blok ve levhalardan yapılmış ve alenen sıvanmış.Bu yüzden küçük bir sarsıntı bile yıkabilir diye korkuyoruz.Levhalardan oluşan tavan araları açıldığı için boşluklardan her türlü böcek,örümcek bazen akrep bile çıkabiliyor. Pencerelerin çerçeveleri oldukça eski olduğundan camcılar bile kırık camları değiştirmekte gönülsüz davranıyorlar. Kışın yağışlı günlerde pencerelerden su giriyor. Kapılar eski tip olduğu için kapı kolları sürekli tamir istiyor. Sınıflarda baca girişi yok ve soba borusunu pencere camından çıkarıyoruz.
Yeni okul yapılması için yetkililerle görüştüm ama ödenek olmadığı için yardımcı olmadılar. Yeni okulumuz olamıyorsa en azından tadilat yapılsın istiyoruz. Ama tek başına yetemiyoruz. Durumdan anlaşılacağı gibi, okulumuzun acil olarak tadilata ihtiyacı vardır.Siz hayırseverlerden yardımlarınızı bekliyoruz.

İhtiyaç Listemiz
Okul iç duvar boyası, Çimento
Sınıflar için perde, sıralar için örtü
Her türlü giyecek ve ayakkabı
Kırtasiye malzemesi
İlköğretim 1.-5. sınıf düzeyinde hikaye kitapları(100 temel eser, masal kitapları –kullanılmış da olabilir) Boyama kitapları
Soru bankaları
Boya kalemleri
Anasınıfı için oyuncak ,lego, puzzle, kukla,eğitici materyal
Yeni dönem için önlük
Kitaplık
Ses sistemi
Yardımın büyüğü küçüğü olmaz. Her türlü yardıma açığız. Şimdiden teşekkürler.

İletişim : Dutluk İlköğretim Okulu/Dutluk Köyü / Bozova/Şanlıurfa
Okul Tel : 0414 7261213

Bir Yanıt to “DUTLUK İLKÖĞRETİM OKULU YARDIMLARIMIZI BEKLİYOR !!!!!”

  1. tuğba ürkel Says:

    merhaba kıtap yardımları ne durumda bu konuda yardımcı olabıleceğimi düşünüyorum size çiğdem hocam 🙂

Bir Cevap Yazın

