TEMEL…

5000000000281775.gifTemel, arkadaşıyla yolda giderken elindeki çakısıyla parmağını kesti. 
Biraz ötede sağlık ocağı vardı. Temel: 
-Ben şurada pansuman yaptırayım, dedi. İçeri girince karşısına iki 
kapı çıktı. Birinde -Hastalıklar-, ötekinde-Yaralar- yazılı idi -Yaralar- 
kapısından girdi. Yine önünde iki kapı vardı. Birinde -Et-, ötekinde  
-Kemik- yazıyordu. -Et- kapısından girdi. Yine iki kapı çıktı karşısına. 
Birinde -Önemli-, ötekinde -Önemsiz- yazıları vardı. -Önemsiz- 
kapısından girince kendini sokakta buldu. 
Arkadaşı sordu: 
-Nasıl iyi baktılar mı? 
-Hayır; ama organizasyon müthiş.

 
Mahkemede hakim, Temel’e sormuş: 
-Kiminle evlisin? 
-Bizum kariylan!

Hakim sinirlenmiş: 
-E, herhalde, sen hiç erkekle evlenen duydun mu?  
-Duydum tabi, nasil duymadum!.. 
-Kimmiş? 
-Bizum kari.

 
Temel, bir binanın altıncı katından düşer. Hemen etrafına bir 
kalabalık toplanır. Yoldan geçen biri kalabalığı yararak, yaralı 
Temel’in üzerine eğilip sorar:  
-Ne oldu? Temel, zorlukla: 
-Vallahi bilmeyrum. Ben de şimdi celdum.

 
Temel, eczane açar. İlk müşterisi gelir: 
-Bana bir sinek ilacı verir misiniz?

Temel: 
-Tabii, sineğunuzun nesi var?

Bir Karadenizli, bir Kayserili ve bir Diyarbakırlı aynı trafik kazasında ölmüş. Cenazeleri kaldırılmış. İki-üç gün geçmiş, bir de bakmışlar ki Karadenizli, çıkmış mezardan, üstünü silkeleyerek geliyor. Önce büyük bir panik yaşanmış haliyle, sonra bakmışlar bayağı kanlı canlı, cesaret edip yanına yanaşmış ve merakla sormuşlar: 
– Yahu sen öteki dünyadan nasıl geri döndün? 
Anlatmış: 
– Öte tarafta da işler buradaki gibi yürüyormuş meğer, rüşvet, haksızlık, yolsuzluk… Geri göndermek için 5 bin dolar istediler, bastım parayı geri geldim. 
– Eee, diğer iki arkadaş niye gelmedi? 
– Vallahi ben gelirken, Kayserili hâlâ “3.500 dolara olmaz mı, yap bir indirim de ayağımız alışsın!’ diye pazarlık ediyordu. 
– Ya Diyarbakırlı? 
– O da ‘Ben vermem, Devlet versin!’ diye inat ediyordu..

Bir Cevap Yazın

