DÜNYADA İLKLER.

Dünyada İlk’ler

  Halley Kuyruklu Yıldızı ilk kez M.Ö.240 yılında görülmüştür.  
  İlk bilgisayar 1835 yılında Charles Babbage tarafından,
ilk dijital bilgisayar 1944‘te Harvard Üniversitesi tarafından,
ilk PC ise 1981 yılında IMB tarafından icat edilmiştir.
 
  Dünyada ilk araba vapuru, Osmanlı Devleti’nde 1870‘de Şirket-i Hayriye için, İngiltere’de yaptırılan Suhûlet’tir. 1960’a kadar İstanbul Boğazı’nda çalışmıştır.  
  Telefon Alexander Graham Bell tarafından 1876 yılında icat edilmiştir.  
  Ampul Thomas Edison tarafından 1879 yılında icat edilmiştir.  
  X-ışını Wilhelm Rontgen tarafından 1895 yılında icat edilmiştir.  
  Radyo Guglielmo Marconi tarafından 1901 yılında icat edilmiştir.  
  1909 yılında Amerikalı Robert Peary ilk defa Kuzey Kutbu‘na gitmiştir.  
  1911 yılında Norveçli Roald Amundsen ilk defa Güney Kutbu‘na gitmiştir.  
  Televizyon John Logie Baird tarafından 1926 yılında icat edilmiştir.  
  Naylon Wallace Carnotlers tarafından 1938 yılında icat edilmiştir.  
  Helikopter Igor Sikorsky tarafından 1939 yılında icat edilmiştir.  
  Atom bombası Otto Frisch, Niels Bohr ve Rudolf Peierls tarafından 1939 yılında icat edilmiştir.  
  1953 yılında Edmund Hillary ile birlikte Everest Tepesi‘ne ilk tırmanan kişi Tenzing Norgey’dir.  
  Uzay’da ilk uydu (Sputnik I) 04 Ocak 1957‘de Rusya tarafından gönderildi.  
  Antarktika‘yı ilk geçen kişi 1958 yılında İngiliz Vivian Fuchs’tur.  
  Dünyanın uzaydan ilk fotoğrafı 17 Şubat 1959 yılında (Vanguard 2 – ABD) çekildi.  
  Uzay‘a ilk giden insan 12 Nisan 1961 yılında Rus Yuri Gagarin’dir. (Vostok I)  
  Uzaya giden ilk kadın 16 Haziran 1963‘te Rus Valentina Tereshkova’dır. (Vostok 6)  
  İlk uzay yürüyüşü 18 Mart 1965 yılında Rus A.A. Leonov (Voskhod 2) tarafından gerekleştirildi.  
  Ay’a ilk ayak basan insan 20 Temmuz 1969 yılında Neil Armstrong’dur.
(Apollo II-ABD)
 
  CD Philips ve Sony tarafından 1979 yılında icat edilmiştir.  
  Antarktika‘yı 1993 yılında ilk kez yürüyerek geçen kişi İngiliz Ranulph Fiennes’tir.  
  İlk kopyalama “Dolly” adlı koyun üzerinde 1997 yılında gerçekleştirilmiştir.  

 

Katkı ve düzeltmelerinden dolayı Sayın Erdal Kıralioğlu‘na teşekkürlerimizle,
 

 

 

  Kaynakça: Almanak 2003 – MİLLİYET   input

2 Yanıt to “DÜNYADA İLKLER.”

  1. HASAN SANCAK Says:

    ÂLEMDE İLK VE TEK
    DÜNYADA EŞİ VE BENZERİ YOK
    NOTER ONAYLI RÜYA

    BU YAZININ TAMAMI ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ REKLÂM YAZARI EĞITİMCİ-GAZETECİ HASAN SANCAK A AİTTİR.

    DÜZENLEME ŞEKLİNDE İFADE TESBİT TUTANAĞI

    İki bin yılı Aralık ayının birinci günüdür. 1.12.2000 Aşağıda mühür ve imzası bulunan, ben Bafra 2. Noterliği NİLGÜN KURT Çakırmahmut İş hanı Kat:1 Bafra adresindeki dairemde görev yaparken, yanıma gelen ve gösterdiği Alaçam nüfusundan YENİLEME nedeni ile verilen 22.08.1989 gün ve V01-985727 numaralı fotoğraflı nüfus cüzdanı kimliğine göre Samsun ili Alaçam ilçesi Yeni cami Mah. Nüfusunda 008,5 cilt 16 sayfa 290-7 kütükte kayıtlı olup, baba isminin Yakup, anne isminin Emine olduğu ve 1956 tarihinde doğduğu anlaşılan ve hâlen Yeni cami Mah Alaçam adresinde oturduğunu ve okuryazar olduğunu söyleyen HASAN SANCAK Düzenleme şeklinde bir ifade TESBİT TUTANAĞI tanzimini istedi. Kendisini yukarıda yazılı hüviyet ile tanıdığım gibi, bu işi yapma yeteneğinin bulunduğunu ve okuryazar olduğunu gördüm. Bunun üzerine şu suretle söze başladı. Aşağıda anlatılan rüya yazısı hiçbir bilgisayar-İnternet-buzdolabı-süper market vb. şirketi tarafından tamamı ya da bir bölümü sahibinden izin alınmadan televizyon, radyoda… Reklâm hâline getirilerek seslendirilemez, oynanamaz, oynatılamaz ve yayınlanamaz. RÜYAMDA GÖRDÜĞÜM DÜŞ Konu: Rüyamda karnımın zil çaldığını fark ederek uyandım. Saat gece 03.00 dı. Yataktan kalkarak mutfağa gittim. Buzdolabının kapağını açtım. İçerisinde yiyecek aradım. Ne yazık ki buzdolabında ve evde yiyecek namına hiçbir şeyin olmadığını gördüm. Açlıktan ayakta duracak dermanım kalmamıştı. Su ile karın doyurulmaz diyordum, birden aklıma misafir odasındaki bilgisayarım geldi. Hemen misafir odasına koştum. Bilgisayarımı açtım, bilgisayar faresini elime alarak, İnternet e geçtim. Büyük bir market aramaya başladım. Uzun uğraşlardan sonra karşıma İnternet te büyük bir süper market çıktı. Reyonlarda ne yoktu ki, tavuk, peynir, zeytin, sucuk, pastırma… Canımın çektiği hangi yiyecekler varsa, farenin imlecini o yiyeceklerin üzerine teker teker getirerek bir bir tıkladım. Her tıkladığım yiyecek benim buzdolabına üstten dolmaya başladı. Buzdolabını süper marketten ağzına kadar doldurdum. Sevincimden havalara zıplıyordum. Kendi kendime bolluk ne güzel şey diyordum. Birden aklıma bu yiyeceklerin parasını vermediğim geldi. Doldurduğum o yiyeceklerin hesabını yapmaya başladım. Ortaya çıkan toplam rakamın maaşımı kat kat aştığını gördüm Hanımın seslenmesiyle tatlı düşten uyandığım zaman durmadan elimin ağzıma gittiğini, sanki o yiyecekleri yiyor gibi bir hâl aldığını gördüm… Yazılan bu tutanak okunması için kendisine verildi. Okudu. Yazılanların hakiki arzuları olduğunun bildirilmesi üzerine altı tarafımızdan imzalandı ve mühürlendi.
    1 ARALIK 2000
    İki bin yılı Aralık ayının birinci günü

    Alaçamlı=Köprübaşılı
    Halk Şairi
    Reklâm Yazarı
    Eğitimci Gazeteci
    Hasan Sancak Kimdir?

    HASAN SANCAK SAMSUN/ALAÇAMLIDIR.
    O, I ARALIK 2000’DE GÖRDÜĞÜ GERÇEK RÜYA REKLÂM SENARYOSUNU NOTERE ONAYLATAN DÜNYADAKİ İLK VE TEK KİŞİDİR. 44 YAŞINDAN SONRA NOTERE ONAYLATTIĞI İLK GERÇEK RÜYA REKLÂM SENARYOSU İLE BİRLİKTE REKLÂM YAZARI OLMUŞTUR. BU TARİHTEN SONRA DA DÜŞÜNDE ÇEŞİTLİ REKLÂM SENARYOLARI GÖREREK, NOTERE ONAYLATMIŞTIR. ÇIKAN 3 TANE ŞİİR KİTABIYLA BİRLİKTE 50 TANE ŞİİR KİTABI MEVCUTTUR.50 TANE NOTER ONAYLI REKLÂM SENARYOSUYLA TOPLAM 400 TANE ALTERNATİF REKLÂM SENARYOSU BULUNMAKTADIR.
    HASAN SANCAK
    ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ
    REKLÂM YAZARI
    (EĞİTİMCİ-GAZETECİ)
    TEL: 0362–621 27 79
    0506–2730465 (Öğretmen Hattı)

    E-mail: noteronayliruya55@yahoo.com.tr

    Yeni Cami Mah. Bafra Cad.4.Sok No 11
    55800-ALAÇAM-SAMSUN

  2. özge Says:

    çok güzel bi site ama daha fazla bilgi olsa … yinede tşkrlr….

Bir Cevap Yazın

