AZİZ ERGEN KİMDİR?

Askerlik yapan insanlarımız bilir. Türk Silahlı Kuvvetlerine ait
kışlaların içinde duvar yazısı şeklinde çok güzel yazılar
vardır. Bunların birinde;

“VATANINI EN ÇOK SEVEN ONA EN İYİ ŞEKİLDE HİZMET EDENDİR”
yazar.

Bence de bu söz son demine kadar doğrudur. Siz değerli
dostlarımızın ve okuyucularımızın da yakından bildiği gibi
KUVVAİ MİLLİYE DERNEĞİMİZ, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün
Ankara’ya gelişi olan 27 Aralık itibarıyla resmen kuruldu.

İnternet sitemizden Dernek kurma aşamasına geçtiğimiz günlerde
arkadaşlarımızın tümünün birçok konuda çalışmaları ve
yorgunlukları oldu. Hepsi sağ olsun ve varolsunlar.

Ben bu günkü yazımda bir telefonla bilgilendirdiğim ve derneğimize
davet ettiğim “Savaş; senin, gazilerin ve şehit ailelerinin
olduğu her yerde, her oluşumda seve seve bulunur ve görevimi
yaparım” diyen, Yönetim Kurulu ve Kurucular Kurulu üyemiz ve aynı
zamanda Derneğimiz halka ilişkiler ve basın sözcüsü olan Aziz
ERGEN’e yer vermek ve onu sizlere tanıtmak istedim.

AZİZ ERGEN KİMDİR?

Öncelikle Türk Silahlı Kuvvetlerinin bağrından çıkan gerçek
VATANSEVER subaylardan biri olup, Kurmay Albay olarak 2005 yılı
içinde emekli olmuştur. O benim ve kendisini tanıyan Türk
halkının gözünde ve yine biz Gaziler içinde bir kahraman olup
VATANINI EN ÇOK SEVEN ONA EN İYİ ŞEKİLDE HİZMET EDENLERDEN
biridir.

Aziz ERGEN 1979 Kara Harp Okulu mezunu olup çekmiş olduğu kura ile
Jandarma Teğmen olarak göreve başlamıştır. 9 yıl kıtalarda
Bölük Komutanlığı ve 1992 yılında Kurmay olduktan sonra 5 yıl
Jandarma Genel Komutanlığında görev yapmıştır.

1997 – 2000 yılları arasında Batman Jandarma Bölge Komutanlığı
Kurmay Başkanı olarak görev yaptı. PKK ve Hizbullah’la ilgili
operasyonların planlanmasına katılmıştır.

2000 – 2001 döneminde Jandarma Genel Komutanlığı Kaçakçılık
ve Organize Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığına getirildi.
Jandarma Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Daire Başkanı
iken, kendisi gibi değerli bir görev adamı olan Ankara DGM Savcısı
Talat ŞALK’la birlikte; Cumhuriyet tarihimizin en büyük yolsuzluk,
hırsızlık ve vurgunlarından biri olan BEYAZ SERİLİ Operasyonları
yönetti. En önemlisi hükümeti sarsan BEYAZ ENERJİ OPERASYONU’nu
yönetti.

Aziz ERGEN BEYAZ ENERJİ soruşturmasını açarak, ülkemizin içinde
bulunduğu durumu gözler önüne sermiş; Rüşvet karşılığında
enerji ihalesi vermek, ihalelere fesat karıştırmak, usulsüzlük,
yolsuzluk gibi olayları ortaya çıkarmış, o dönem içinde iktidar
içinde ve yakınlarında bulunan bazı yönetici ve bürokratların
tekerine çomak sokmuştur.
Enerji ihalelerindeki yolsuzluk ve rüşvet iddialarıyla düzenlenen
bu operasyonu diğer operasyonlardan farklı kılan, bu operasyonu
polisin değil, başında Aziz ERGEN gibi değerli bir komutanı
bulunan jandarmanın yürütmüş olmasıdır. O dönemde en çok
konuşulan bir operasyon olan Beyaz Enerji ‘Düğmeye kim bastı?’
sorusuyla asker-sivil tartışmasına dönüşmüştür.
TSK’nin bilgisi dâhilinde Kim mi bastı?   Tabi ki Savcı Talat
ŞALK ve Albay Aziz ERGEN.

Ve daha sonra ki günlerde Aziz ERGEN Albayın tüm uyarılarına ve
haykırışlarına rağmen bu davanın bazı dosyaları göz göre
bazı güçlerce yok ettirilmiştir… ?

Aziz ERGEN, ANAYOL iktidarının başta olduğu bu dönemde,
jandarmanın bağlı bulunduğu İçişleri bakanlığınca görevinden
alınarak, Jandarma Okullar Komutanlığı Kurmay Başkanlığına
atanmış,  adeta ANAP iktidarınca cezalandırılarak başarılı bir
komutanken Generalliğe terfi ettirilmesi engellenmiştir.
Niye mi? Tabi ki dönemin ANAP iktidarı ve Prensleri…

2003 – 2004 yılları arası Albay Aziz ERGEN, Şırnak Gülyazı
Taktik Jandarma Sınır Alay Komutanlığına atanarak burada;
Sınırlarımızın korunması, Kaçakçılıkla mücadele, Terörle
mücadele ve Operasyonların Planlanması gibi görevlerde bulundu.

Gülyazı Alay Komutanı iken 19 Mayıs 2004 günü, sınırımızdan
Kuzey Irak içlerinde ki Terör faaliyetlerini ve sızmaları takip
etmekle görevli olan timimizden gelen telsiz anonsuyla, beraberindeki
bir subay ve birkaç muhafız ile Kokpitepe bölgesine gelerek
komutayı ele almış, ÇUVAL Olayında olduğu gibi aynı şekilde
askerlerimizi alıp götürmek isteyen ABD’li Albay Martin Rollinson
ve ekibini ayrıca beraberindeki Peşmerge ve PKK militanlarının bir
kısmını rehin alarak 5 saat boyunca sorgulayıp gözaltında tutarak
üslerinden gelen bir emirle bırakan kişidir.

Bu davranışıyla ikinci bir ÇUVAL HADİSESİNİ engellediği gibi
kırılan onurumuzu azda olsa okşayarak, en azından çuval olayının
olmasa bile İncirlik Üssü girişinde hakarete uğrayarak eşinin
yanında kelepçelenen subayımızın intikamını almıştır.

2004 – 2005 yılları arasında Şırnak Tümen Komutanlığı Kurmay
Başkanlığı görevinde bulunmuş ve sonrasında emekli olmuştur.
Aziz ERGEN’in en büyük özelliklerinden biri Şehit Aileleri ve
Gazilere olan düşkünlüğüdür. Aynı zamanda bacanağı ve devresi
olan Şehit Yüzbaşı Temel KUĞUOĞLU’ndan dolayı bir şehit
ailesi olup bugün Cebeci Şehitliğinde yatmakta olan iki şehidi
vardır. Temel KUĞUOĞLU ve Hakan ÇALIŞKAN.

Başka söze hacet var mı? Aramıza HOŞGELDİN Komutanım.

VARLIĞIM TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN
KINALI BACAKSIZ GAZİ SAVAŞ YÜCEL

46 Yanıt to “AZİZ ERGEN KİMDİR?”

  1. durmuş ali kandak Says:

    kim buvatan icin bir civi cakarsa allah razi olsun AMAAA kim buvatana bir kurşun sıkarsa allalah belasını versi . aziz albayıma teşekür ederim nun takipcisiyim destekcisiyim arkasındayım. saygılarımla konya/bozkır

  2. SERKAN KELEŞ Says:

    İNANIN BUNLARI OKURKEN ÇOK DUYGULANIORUM VATANIMIZDA BOYLE İNSANLAR BOYLE KOMUTANLAR OLDUGU SÜRECE AMERİKA DEĞİL, SİYASİ GÜÇLER BİLE ENGEL OLAMAZ. O DÖNEMDE NE KADAR ENGEL OLDUYSA DA BUNDAN SONRA OLMASIN. ARTIK ŞEHİT VERMEYELİM… AZİZ ALBAYIN İSMİ BİLE GURUR VERİYOR. TÜRK OLMAKTAN GURUR DUYUYORUM…

  3. sabit alp Says:

    adını dogduğu aziz vatanın aziz vilayeti olan elazığ ilinden aldıgını sandıgım
    aziz albayımı hiç görmedim . ben batmandan ayrıldıktan sonra kendisi batmana atanmıştı kendisinin terörle mücadelesini alkışlıyorum.dönemin
    vurguncu ve hırsız grubunun ipliğini pazara çıkararak ülkeye ihanet eden
    bu gruplara ne yazıkki tek başına mücadele etmiş gaflet ve ufak çıkarlar
    için yeteri kadar sahip çıkılmayarak albay kadrosundan emekli edilmiştir aziz albayım general olamadınız ama bu milletin kalbinde mareşal gibisiniz.
    ömrünüzün saglık ve esenlikle ama mücadele ile geçsin.
    em.kd. bşçvş.sabit alp

  4. serhan yıldız Says:

    Aziz komutanım ne kadar doğru işler yaptığını yayımlamış olduğu kitaptan okudum. Gerçekten Türkiye Cumhuriyeti’nde komutanım gibi düşünen insanların hiç bir değeri yok. Pislikler i ortaya çıkarmış ancak ödüllendirilmesi gerekirken yapılan haksızlıklar gerçekten çok acı. Aziz Komutanım sonuna kadar arkandayız.

  5. hale Says:

    çok kötüsünüz

    • Apo Says:

      selam,
      Aziz Ergen üzerinde verdiginiz notu cok alinamadim.
      yorumunuz niyeki bu kadar anlayissiz!
      Karsi taraf olarak kendinizi sayili …neyse…

  6. candandostluk Says:

    Sevgili hale, neden kötü olduğumu söylerseniz, belki izah edebilirim..;))

  7. mehmet Says:

    kendisi aynı zamanda elazığlıdır

  8. mustafa lale Says:

    1981 yılında hatay serinyolda askerlik görevimi (jan.slh.bölüğünde )tamamladım,o zaman bölük komutanımız jan.teğmen aziz ergen vardı acaba bu değetrli komutanımız o şahısmı.çünkü yapılan tarifler kendisine çok uyuyor beraber çok devriye nöbetimiz olmuştu

  9. Ahmet GÜRBÜZ Says:

    Sayın Komutanım saygılar……….

    Canını esirgemeden yıllarca jandarma saflarında mücadele edip yılmadan ve cesurca görev yapan çok değerli komutanım.Sizi görmek istediğimiz yerde olmamanıza rağmen yaptığınız hizmet ve görev anlayışınızla kalbimizin en yüksek mertebesinde yer almaktasınız.Bu ülkenin sizin gibi çok değerli insan ve komutanlara ihtiyacı varken sebebini anlayamadığımız bir şekilde emekli edilmeniz bizi ziyadesiyle üzmüştür.İnşallah başka alanlarda sizleri görmek ümidiyle…. Ahmet GÜRBÜZ

  10. şırnaklı Says:

    sizi çok sevdik saygı değer komutanım

  11. mustafa yalçın Says:

    çok değerli komutanım nasılsın iyimisin işşallah iyisindir. 1981 yıllarında hatay serinyolda jandarma silah bölüğünde jandarma çavuş olarak görev yaptığımda sizlerin ne kadar değerli bir insan olarak tanıdım ve halen sizleri bir örnek kişi olarak alıyorum. ve her çalıştığım birimdede başarılı oluyorum. allah sizin gibi insanları başımızdan eksik etmesin allaha emanet olun saygılar değerli komutanım. m. yalçın

  12. murat çağlın Says:

    değerli komutanımla 1981 yılı hatay serin yolda silah bölüğünde er olarak görev yapmışdım komutanımla gurur duyuyorum ve yakından takip ediyorum allaha çok şükür böyle komutanlarımız varken yedi düvel gelse vız gelir önemli olan iç ve dış hainlere karşı uyanık olalım ve çok çalışalım biz 1071 den beri bunlarla mücadele ediyoruz ve edeceğiz…

  13. mutluhan öztürk Says:

    komutanımın ”’kirli ellerin ittifakı”’ adlı kitabını okumanızı şiddetle tavsiye eder saygılarımı sunarım…

  14. Jandarma Onbaşı Mehmet Ali D...Elazığ Says:

    Elazığ lı olmak Türk Olmak 2 side çok önemli Biz Türk doğduk Türk Ölürüz.Komutanımız da Elazığlı En onurlandıran yönü Önce Elazığ lı olması dahası Amerkalı şerefsizleri sınırda esir alıp Bizim Türk Askerlerini çuval olayı denen onurumuzu zedelemiş olayın yükünü aldığı için ona minnettarım Önce Türk olarak sonra da Elazığ lı olarak.Türk askeri olmak onurdur.Şereftir.Vatanım Bayrağım Onurum.Allah tüm Türk askerlerine sağlık zihin açıklığı görevlerinde sonsuz sınırsız başarı diliyorum gönülden Her zaman hazırda bekliyorum en ufak bir durumda çağırsınlar hemen askere gelirim görev bölgesi en risk taşıyan bölgeler olmak kaydı ile

  15. sercan gezginer Says:

    daha ne olsun helal olsun aziz paşam PAŞAM diyorum, çünki gönlümüze taht kurmuş ve bir TÜRK SUBAYINA yakışanı yapmış bulunmaktasın

  16. AHMET Says:

    aziz komutanla bizzat tanıştım onunla tanıştığım için çok sevinçliyim.bizzat kendisinden dinledim ve bizim bilmediğimiz çok şey olduğunu öğrendim. Ülkemizin onun gibi komutanlara gerçekten ihtiyacı var .KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

  17. HALİL ARAP Says:

    Beyaz enerji operasyonunu yöneten ekibi hep merak etmişimdir. Bilindiği gibi bu operasyonla kirli ilişkiler ortaya çıkartılmış, böylece devlet hazinesi korunmaya çalışılmıştır. Komutanımızın böyle bir ekibin başında olması takdire şayandır. Kendisinden Allah razı olsun.

  18. HALİL ARAP Says:

    Beyaz enerji operasyonunu yöneten ekibi hep merak etmisimdir.Bilindigi gibi bu oparesyonla kirli ilişkiler ortaya cıkmıştır ve devlet hasinesi korunmaya çalısılmıştır.Komutanımızın böyle bır ekıbın başında olması taktıre şayandır.Kendıdınden ALLAH razı olsun.

  19. Ramazan ÇAKIRCA Says:

    Merhabalar, ben komutanımın şırnak gülyazı müşhine tepe deki jandarma asteğmeni Ramazan ÇAKIRCA,kendisinin emrinde 8 ay asteğmenlik yaptım,ve kendisinden çok güzel şeyler öğrendim.Komutanım asteğmeniniz sizi hiç unutmadı ve unutmayacak.Bu vatan bize lazım sizlerde bu vatana…Hoşçakalın.

  20. Erol DABAN Says:

    Sayın komutanım AZİZ BEY sizin yazmış olduğunuz KİRLİ ELLERİN İNTİFAKI adlı kitabınızı okudum gerçekleri VATANINI seven insanlarla paylaştığınız için size ve kitapta emeği geçen ekip arkadaşlarınıza çok teşekkür ederim.Sayın komutanım ancak ülkemde yaşanan bazı sıkıntılar insanlarımızı çıkmazın içine sokmuş durumda ve yaşanan busıkıntılar varken bir babayiğit çıkıp lider olarak ÜLKEMİZİN içinde bulunduğu dertden kurtarma cesaretinde bulunmuyor.HİÇ BİR SİYASİ GÖRÜŞÜM YOKTUR.Ancak sizingibi bu VATANA hizmet vermiş birileri lazım olduğunun kanatindeyim.Sayın komutanım sizden bir yorum bekliyorum E-POSTA adresime kitabında ismi geçen bazı komutanlar ERGENEKON davasıyla alakalı tutuklu haklı veya haksız siz gerçekleri yansıtan biri olarak bu konuda ne düşünüyorsunuz saygılarımla.

  21. ahmet eski Says:

    ben komutanımızın emrinde şırnak-gülyazıda askerdim ve bizzat kendisini yakından tanıma fırsatını buldum-o sadece bir asker degil gercek bir vatansever,büyük bir şahsiyettir.hayata karsı onurlu durmak ne demek bunun en guzel örneğidir sayın AZİZ ERGEN.

  22. Muzaffer YAVUZ Says:

    Ben Aziz komutanımı 1983-1984 yıllarında vatani görevimi yaparken Nevşehir 1. Jandarma Komando Taburu 3. Bölük Komutanlığı görevini ifa ederken tanıdım. O tarihte genç bir Üstteğmen sıkı bir komando ve şefkatli bir babaydı. Yıllar sonra emekli olduktan sonra bir televizyon kanalında kendisini gördüm. Komutanım hala 25 yıl önceki gibi çok yakışıklısınız. Komutanımın bir şehidi de benim bölük komutanım olan onun yakın silah arkadaşı J.Kom:Kd. Yüzbaşı Bilal SOYBİLGİÇ tir. Onada bu vesileyle birkez daha Allah tan rahmet diliyorum. Aziz komutana bundan sonraki yaşamında ailesiyle birlikte mutluluklar diliyorum. Bu aziz vatan için hayatlarını ortaya koyan bu insanlara bu ülkede yaşayan herkesin minnet borcu vardır.

  23. nevşehirli Says:

    Aziz ergenin kirli eller ittifakı isimli kitabı okudum. vatana emeği geçen herkesten ALLAH razı olsum. Aziz beyin ergenekon davası ile ilgili düşüncelerini merak ediyorum?…

  24. FUSUN GAMZE TEZCAN Says:

    Aziz bey le yeni tanıştık.Kendisiyle birlikte çalışacak olmaktan dolayı mutluyum.Yurdumuzun onun gibi cesur,çalışkan ve ahlaklı insanlarına ihtiyacı var.Kendisine saygi ve sevgilerimi sunarım.

  25. candandostluk Says:

    Apo
    nextplay_123@gmx.de
    84.61.135.23 Submitted on 2009/am/1 at 1:58am
    selam,
    Aziz Ergen üzerinde verdiginiz notu cok alinamadim.
    yorumunuz niyeki bu kadar anlayissiz!
    Karsi taraf olarak kendinizi sayili …neyse…

  26. emrah albayrak Says:

    1983/3 askerim azız albayım benim komutanımdı sırnak uldere gülyazı taktık jan alay komutanlığında askerliğim döneminde. Bu yazılanlar az bile onun gibi bır vatansever onun kadar cengaver ve onun kadar babacan baska bır albay ben görmedim SENIN ASKERİN OLDUĞUM İÇİN GURUR DUYUYORUM KOMUTANIM

  27. BARIŞ TAŞAN Says:

    Komutanım sizin gibi vatansever birini tanımak onur verici adınız gibi AZİZsiniz…Böyle zor bir operasyonu vatanı uğruna gözünü kırpmadan hiçbir zorluklara aldırmadan görevini başarıyla yerine getirip ülkemizdeki beyaz enerji yolsuzuğunu ortaya çıkaran ve bu operasyon için ilk adımlarını atan Emekli Albay Aziz ERGEN ve DGM Savcısı
    Talat ŞALK’a sonsuz sevgi ve saygılarımla..
    —VATANINI EN ÇOK SEVEN ONA EN İYİ ŞEKİLDE HİZMET EDENDİR—

  28. KARACABEY Says:

    TA EZELDEN HÜR MİLLETİZ
    SOYU SOPU GÜR MİLLETİZ
    CANDAN KANDAN BİR MİLLETİZ
    BİR TEMEL BİR DUVAR BİR TAŞ
    YUNUSEMRE HACIBEKTAŞ

  29. MUTLUYUM ÇÜNKÜ TÜRK'ÜM Says:

    DEĞERLİ KOMUTANIMLA 23. JANDARMA SINIR TÜM. KOM. DA TANIŞTIM.
    ŞİMDİ BAYRAK BİZLE
    ŞİMDİLERDE ASKER DEĞİLİM LAKİN ÖRETMENİM
    AZİZ KOMUTANIM GİBİ ASKER ONUN GİBİ DOKTOR , ONUN GİBİ MÜHENDİS ONUN GİBİ ÖĞRETMEN ONUN GİBİ SİYASETÇİ ONUN GIBI VATANDAŞ YETİŞTİRMEK İÇİN MUCADELE SIRASI BİZDE
    ELLERİNDEN OPUYORUM KOMUTANIM

  30. murat çatar Says:

    Dün rasgele kütüphane de aziz ergenin kitapıyla karşılaştım ve okudum. Bana çok ilğinç geldi. Anladım ki iktidarlar değil büyük sermaye yönetiyor ulkemizi. Bu yüzden maskeleri indirme zamanı geldi. Her kuruma sızmış bu para tapıcılarını tanımak lazım.

  31. yusuf yiğit Says:

    ben 83/1 devre olarak gülyazı taktik jandarma sınır alay komutanlığında yapmaktan ve aziz ergen komutanımın askeri olmaktan gurur duyuyorumve komutanımın ellerinden öpüyorum

  32. serdar Says:

    aziz ergen komutanımın elleri dert görmesin Atatürk’çü, milletini seven halk onun ve onun gibilerin her zaman arkasındadır

  33. Anonim Says:

    aziz komutanım tüm yüreğimiz ve güvenimizle arkanızdayız..bu vatanın sizin gibi şerefli komutanlara ihtiyacı var..sağolun varolun..

  34. meftun ugurlu Says:

    sayin komutanim aziz ergeni 83/3 tertip askerlik gorevimi sirnak gulyazi taktik alayinda yaparken tanidim ve ben onun ayrica gazinonun ascisiydim benim anlamadigim boyle vatan aski olan ulkesine cok buyuk hizmetler veren bir saygin vatanin evladi anlamsizca ordudan alinir???????demekki bu ulkede koyun gibi yasamak gerek!!!!!

  35. Anonim Says:

    helal olsun komutanım sana senin gibiler oldukça bu vatanın sırtı yere gelenezz

  36. Anonim Says:

    sayın komutanım geçenlerde art tv de sagyı beyin misafiri idiniz konuşmalarınızı sonuna kadar dinledim çok beğendim teröre destek veren ülkeleri hiç tereddüt etmeden açıkladınız ve orduda olan olayları da bu kadar delikanlıca açıklama yapanı görmedim sayın komutanım ellerinizden öpüyor size tşekkür ediyorum saygılarımla…

  37. Eren Yeşilöz Says:

    sayın komutanım2003 yılında bende sizin askerinizdim sizinle gurur duyuyorum eren yeşilöz

  38. yusuf kılıçparlar Says:

    gülyazıda bizde askerlik yaptık o zaman da müstecap binbaşımız vardı orası daha tabur idi ama unutulmaz hatıraları var bende orada askerlik yapan herkese sayğı ve sevgilerimle
    şehit olanlarda cennet mekan olsun

  39. Kubilay Kalkan Says:

    Aziz komutanın ABD’li Albayı çırılçıplak soyduktan sonra sorguladığını duymuştum doğruluk payı var mı ? Eğer yaptıysa gerçekten helal olsun..

  40. Davut Says:

    Değerli komutanım herşeyden önce ecdadımıza yakışan bir duruş sergilediniz bunun için size TÜRK milleti adına defalarca teşekkür ediyor ve hürmetle ellerinizden öpüyorum ALLAH dik duruşunuzdan asla ödün verdirmesin inşallah

  41. Cengiz Demir Says:

    Degerli komutanim su ihanet ve basiretsizligin kol gezdigi zamanda sizin gibi vatnperver askerlere cok ihtiyacimiz var. basarilar dilerim

  42. cevat büyükdemirağ Says:

    sayın başkanım değerli komutanım sizin yolunuzdan gitmiyenin sonu hüsrandır saygılarımla eski bir dost

  43. cevat büyükdemirağ Says:

    sayın başkanım ve değerli komutanım sizin gittiğiniz yolda gitmiyenin sonu daima hüsrandır eski bir dost saygı ve sevgilerimle

  44. cevat büyükdemirağ Says:

    sayın başkanım sayın komutanım gittiğiniz yolda gitmeyen namerttir aksini yapanın sonu hüsrandır eski bir dost sevgi ve saygılarımla

  45. Anonim Says:

    2004 yılında Gülyazı Tak.Jan.Snr.Al.K.lığında Aziz Komutanımın Harekat eri olarak görev yapmıştım, kendisi gerçekten çok disiplinli ve vatan aşığı bir komutandı. Yazıyı okunyunca o günşer aklıma geldi duygulandım. Helal olsun komutanıma. Keşke o dönem bende orada olsaydım…

Bir Cevap Yazın

