Kaybolan Gençlik

Sabah TV haberlerini izlediğimde,durumun bu kadar kötü olduğunu tahmin etmemiştim.Ortaöğrenime indiği söylenilen uyuşturucudan bahsediyorum.5-6 tane özel kolej öğrencisi bir poşet içerisine konulan uyuşturucuyu içlerine çekip,ciğerlerini bununla doldurduktan sonra gülme krizlerine giriyorlar,ardından kısa bir baygınlık geçiriyorlardı. Bu olay okulun tuvaletinde gerçekleşiyordu.Ne olacak bu gençlerin hali diye düşündüm.Bir süre sonra bu içine çektikleri uyuşturucuda yetersiz kalacak,başka arayışlar içine gireceklerdi.Aileleri de çocuklarının okulda olduğunu bildikleri için rahttılar tabii ki.Suç kimde?

 Öğrencide mi?

Okul İdaresinde mi?

Ailede mi?

Toplum olarak bizde mi?

Bence hepsinde. Öğrencide çünkü,artık çağımızda her türlü iletişim aracı mevcut.İyiyi de kötüyü de görerek ders çıkarabilirler.

Okul yönetiminde,Uyuşturucunun ortaöğrenime kadar indiklerini bildikleri halde yeterince tedbir almadıkları için.

Aile de,çocuklarını başıboş bıraktıkları için,yeterince ilgilenmedikleri için.Günümüzde anne,baba ikiside çalışmakta,hayat şartları bunu gerektirmekte,öyle olsa bile mutlaka çocuklarını takip etmeleri gerekmekte ayrıca verilen harçlıklarda aşırı miktarlarda olmamalıdır.Ve bunlar takip edilmelidir. Ayrıca kimlerle görüştüğü,kimlere gidip geldiği arkadaş çevresi de takip edilmeli.

Peki gençleri bu yollara iten sebepler neler olabilir?

Sevgisizlik,kendini ispat edebilme çabaları,bunda da TV nin etkisi göz ardı edilemez.Ayrıca parçalanmış ailelerin çocukları da daha kolay bu yollara düşebilmektedir.

Sigara ile başlayan bu alışkanlık uyuşturucu ile son bulmaktadır.Bu da gencin sonunu hazırlamaktadır.Parası olduğu müddetçe alacaktır.Parası olmadığı zamanda,ya arkadaşlarına satışa zorlanacak,ya da yeni arkadaşlar bulması istenecektir.Bu da öğrencilerin arasına girmesini kolaylaştıran etkendir.

Diğer bir sorun da okullardaki şiddet sorunu.Gençler okumak için gittiği bu okullarda,gruplaşmakta ve en ufak meselede kavga çıkarmaktadır.Bir çok okulun kapısında maalesef polislerimiz nöbet tutmaktadır.Saygı,sevgi,hoşgörü bunları ne yaptık bizler,şapkayı önümüze koyup düşünmenin zamanı geldi de geçiyor bile….

Bizlerin hiç suçu yok  mu? Toplum olarak.

Kendi aramızda birlik olabildik mi? Neyin kavgasını yapıyor,neyi paylaşamıyoruz?

Hepimiz düşünelim lütfen…Bizler mi iyi örnek olamadık ? Ne dersiniz?

N.Ayan

2 Yanıt to “Kaybolan Gençlik”

  1. ferda Says:

    benim 23 yaşında bir oğlum var ama nasıl davranacağınızı bilmiyosunuz takipçi oluyosunuz bana güvenmiyomusun diyo serbest bırakıyosunuz aklınız kalıyo her değer o kadar kötüki iyileştiremiyosunuz pra az veriyim diyosunuz okula gidip gelme birde yemek hergün 20ytl yetmiyo ayarı çok zor bir iş çünkü gençliğin bana göre kafaları boş teknoloji çok güzel ama gençlik yanlız teknolejiye bağlı yaşıyo ağaçta çiçekmi açmış kuşlarmı göç etmiş bir şehirde fırtınalarmı kommuş hiçbirşey umurlarında değil bana göre SEVGİ denen şeyi hiç tatmiyolar AĞACI SEVMEK İNSANI SEVMEK DENİZİ SEVMEK TARİHİ SEVMEK sevme kavramları çok az iyi günler

  2. Anonim Says:

    Bence ilk basta aile bu isi ustlenmeli. Cocuga nasil terbiyeli ve kibar olunur, nasil caliskan olunur ogretilmeli. Bunun yaninda cocuk buyudukce okumasina tesvik edilmeli mesela roman ve siir okumasi icin yol gosterebiliriz. Bir baska sey aynen Ataturk’un dedigi gibi “saglam kafa saglam vucutta bulunur” misali spor yaptirmaya tesvik edilmelidir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: