KOMİK YAZILAR

ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ

Üçüncü köprü ihalesini Japon, Amerikan ve Kayseri’li Türklerden oluşan bir konsorsiyum almış. Köprüyü inşaa etmişler tam açılışın yapılıp kurdelanın kesileceği an köprü büyük bir gürültüyle çökmüş. Japon ‘gitti tüm emeklerim mahvoldu kumlarım’ diye yakarıp harakiri yapmış. Amerikalı ‘gitti tüm çeliklerim, tonlarca çelik yıkıldı’ diyerek çıkartmış tabancasını ve intihar etmiş. Tüm bunları izleyen Kayserili müteahhit de derin bir oh çekerek yanındakilere seslenmiş ‘lan iyi ki hiç çimento koymamışım ha, mahvolurdum bunlar gibi.’

 

YERDE PARA BULDUM

Bir gün kayseri’lilerle lazlar savaş yapıyorlarmış.Kayserililerin aklına bir fikir gelmiş.Demişlerki;
bu lazların hemen hemen yarısı Temel, diğer yarısıda Dursun’dur .Ve daha sonra savaşın ortasında bağırmaya başlamışlar:
-temel! temel!!!
Lazlardaki temeller kafalarını kaldırmışlar ve vurulmuşlar.
Daha sonra kayserililer :
-Dursun! dursun!!!!
Diye bağırmışlar. Dursunlarda kafalarını kaldırmışlar ve vurulmuşlar.Lazlardan çok az kişi kalmış ve onlarında aklına bir fikir gelmiş.Ve:
-Yerde para buldum bu kimin?
diye bağırmışlar. Bütün Kayserililer kafalarını kaldırmışlar ve vurulmuşlar.

MERCİMEK ÇORBASI

Koyden kayseriye gelen koylu sabah kahvaltisi icin bir lokantaya gider.Sabahin erken saatleri oldugu icin oldukca kalabalik olan lokantada yer bulamayan koylu kasiyerin yanin daki kucuk masaya oturur garson gelir mercimek corbasi soy ler fakat bizim koylunun corba gelene kadar koylu bir sepet ekmegi yer corba gelir onuda yer giderken kasada oturan haci ya borcunu sordugunda ekmegin parasini verde corba bizden olsun der.

MATEMATİK

Emekli öğretmen yolda giderken, yanına son model bir araba durmuş. İçinden çıkan bir genç:
– Hocam sizi gideceğiniz yere kadar götüüreyim.
Öğretmen genci tanımamış. Genç:
‘Benim hocam Hacıbekir, tanımadın mı? Kayseri Lisesinden’
Öğretmen biraz hafızasını yoklayınca genci tanımış.
– Lan oğlum Hacıbekir seni tanıdım ama, bu ne zenginlik, sen fakir bir öğrenciydin.
Hacıbekir anlatır:
-Öyleydim hocam ama, okuldan sonra ticarrete başladım. Kısa zamanda biraz para kazandık.
Bunu duyan öğretmen iyice şaşırır:
– Lan oğlum ticaret hesap işidir. Ben seni matematikten sınıfta bırakmamışmıydım. Sen sanıl ticaret yapıyorsun?
– Valla hocam matematik falan bilmem. (11)’e alıp (4)’e satıyorum. Aradaki %3’le de geçinip gidiyoruz

 

TAKSİMETRE

Taksinin yokusta frenleri patlamis, muthis bir hizla asagi iniyor. Kayseri’li musteri bagirmis..
‘Durdur su arabayi..’
Sofor panik icinde haykirmis..
‘Durduramiyorum!..’
‘O zaman taksimetreyi durdur hic degilse’ demis, Kayserili.

 

ASKER TEMEL

Asker Temel içki içmeyi çok severmiş.Bir gün komutan duvara bir yazı yazmış:”İÇKİ ÖLDÜRÜR” Asker Temel sabah bu yazıyı görünce yanına ekler:”ASKER ÖLÜMDEN KORKMAZ

TOS-BA-ĞA

Komutan bir gün askerleri sıraya diziyor ve okuma bilenler ve bilmiyenleri ayırıyor.Bilenlerin bilmeyenlere öğretmesini istiyor ve 1 hafta zaman verıyor.Okumayı öğrenenlerede benden 1 hafta izin diyor ve 1 hafta sonra komutan askerleri bir kara tahta önüne topluyor ve tahtaya kaplumbağa yazıyor ve hadi okuya bilen varmı diyor ama kimseden ses soluk yok.Komutan hadi size bir şans daha diyor ve size yazdığım kelimenin resmini çizecem diyor ve kafasını,ayaklarını,kabuğunu falan çiziyor ve hemen askerlerden biri atlıyor. Komutanım ben buldum okuya bilirmiyim diyor ve komutan tabiki diyerek hadi oku bakim diyor ve (asker heceleyerek)tos-ba-ğa diyor.

 

DİKTATÖR

Diktatör general askerleri ile yolda giderken askerlerden biri hapşırmış.
Diktatör arkasını dönüp:
‘Kim hapşırdı demiş:
‘ Askerler korkudan bir şey söyleyememiş.
Diktatör bunun üzerine birinci sırayı kurşuna dizmiş.
Sonra yola devam etmişler biraz sonra yine bir hapşırık sesi gelmiş.
Diktatör kim hapşırdı deyince yine korkudan kimse kimin hapşırdıgını soyleyememiş.
Bunun uzerine diktator ikinci sırayı kursuna dizmiş.
Biraz sonra yine birisi hapşırmış.
Diktatör arkasını donup sormus kim hapşırdı diye.
Bi asker ben hapşırdım demiş .
Diktatör general askere dönüp:
Çok yaşa demiş.

ÇABUK ÇAĞIR

Yüzbasinin çok sevdigi ve güvendigi Onbasi Mehmet’in cezalandirdigi er, yüzbasinin karsisinda :
-Komutanim benim bir sikayetim var.
-Söyle.
-Mehmet onbasi beni dögdi.
-Git, ben onun cezasini veririm.
-Ama yüzbasim; hem dögdi , hem sögdi. -Anladim, git cezasini veririm.
-Anama babama laf etti.
-Git cezasini veririz dedik ya.
-Benim anam da yohtur, babam da yohtur.<
-Allah rahmet eylesin.Benim de öyle.Sen git anladim.
-Ama yüzbasim, Mehmet onbasi benim anamaa da laf etti , babama da laf etti.Anam da yohtur, babam da yohtur.Anam da sensin, babam da sensin.
Yüzbasi :
-Derhal kos; çagir Mehmet Onbasi’yi buraaya! dedi.

 

OHH BEEE

Adamin birisi bir gun Afrika’ya gider. Hazir gitmisken bir de deveye bineyim oyle doneyim der. Neyse deve kiralayan bir yer bulur ve sahibine nasil kullanacagım diye sorar:
-Oh diyince gider.
Ohhhh Ohhh! fiyinnce kostura kostura gitmeye baslar. Adam sorar:
-eeee nasil duracagim?
-Amin diyince de durur.
Neyse bizim adam biner deveye ‘oh’ der baslar yavas yavas gitmeye. Neyse bir sure sonra sıkıIır ve ‘ohhhh Ohhhh!’ der . Bu sefer deve de kosturmaya baslar.
Adam cok keyiflidir. Bir yandan kostura kostura giderken bir yandan da cevreyi seyretmektedir. Tam bu sirada bi bakar karsisinda bir ucurum. Ne yapacagıni sasirir. Heyecandan ne soyleyecegini unutur.
Neyse der bari bi son dua okuyayim der ve baslar okumaya. Duasini bitirince ‘Amin’ der ve deve zink diye durur ucurumun kenarinda. Bizim adam kurtulmanin verdigi rahatlikla derin bir nefes alir :
-OHHH BEEE!

OHH BEEE

Adamin birisi bir gun Afrika’ya gider. Hazir gitmisken bir de deveye bineyim oyle doneyim der. Neyse deve kiralayan bir yer bulur ve sahibine nasil kullanacagım diye sorar:
-Oh diyince gider.
Ohhhh Ohhh! fiyinnce kostura kostura gitmeye baslar. Adam sorar:
-eeee nasil duracagim?
-Amin diyince de durur.
Neyse bizim adam biner deveye ‘oh’ der baslar yavas yavas gitmeye. Neyse bir sure sonra sıkıIır ve ‘ohhhh Ohhhh!’ der . Bu sefer deve de kosturmaya baslar.
Adam cok keyiflidir. Bir yandan kostura kostura giderken bir yandan da cevreyi seyretmektedir. Tam bu sirada bi bakar karsisinda bir ucurum. Ne yapacagıni sasirir. Heyecandan ne soyleyecegini unutur.
Neyse der bari bi son dua okuyayim der ve baslar okumaya. Duasini bitirince ‘Amin’ der ve deve zink diye durur ucurumun kenarinda. Bizim adam kurtulmanin verdigi rahatlikla derin bir nefes alir :

Bir Yanıt to “KOMİK YAZILAR”

  1. hell Says:

    birgün bi mafya babası denizde yüzerken ayağına kramp girmiş. orada oturan bi hamal da babayı kurtarmış. bunun üzerine baba hamalı yanına almış ve
    -bundan böyle benim adamımsın, demiş,
    birgün baronlar toplantısına hamalı da götüren baba, hamala;
    -benimle gel ama sakın bi laf etme tamam mı? demiş
    o da
    -tamam demiş
    büyük baron ayağa kalkmış ve
    -kadehimi düşmanlarımızın akacak kanlarına kaldırıyorum demiş
    bunun üzerine hamal ayağa kalkmış ve
    -düşmanlarınızın anasını… demiş
    herkes hamala bakmış şaşkın vaziyette. büyük baron
    -neden öyle söylüyorsun sen düşmanlarımızın anasını …..sen düşmanlarımız daha da çoğalır demiş
    bunun üzerine hamal
    -o zaman sizin ananızı ……. siz çoğalın demiş

Bir Cevap Yazın

